25.05.2008

Situaţia mea mai recentă

Acum vreo 3 luni şi ceva aveam eu durerile mele de spate (în general mă apucau după ce jucam fotbal sau uneori ma trezeam dimineaţa mai înţepenit), mai mi-au trecut, am ieşit puţin cu rolele, m-au apucat iar, până când într-o dimineaţă, cum stăteam eu la masă (strîmb, cu picioarele la vreo 60 de grade de trunchi) şi mâncam dintr-o cutie de conservă, se face că îmi alunecă din mână. Cu o mişcare bruscă dau să o prind ... şi am prins-o, am evitat consecinţele unei conserve de peşte scăpate pe jos, însă odata ce m-am ridicat de la masă ... aşa am rămas. Nu am înţepenit strâmb (cum am auzit unele cazuri), ci abia după ce m-am ridicat în picioare, dar eram LEMN - nu mă m-ai puteam apleca nici 5 grade şi mă durea spatele la orice mişcare.

Am aşteptat o săptămână sperând că îmi trece, însă nimic. Am fost la Dr. de familie şi mi-a prescris ceva calmant-antiinflamator (Aulin şi Fastum gel sau mai bun, Ketospray) şi decontracturant musculat (Midocalm) şi mi-a dat trimitere la reumatologie (CDT Dorobanţi). Nu se ştia exact ce pot avea deoarece durerile lombare pot surveni din mai multe cauze (voi reveni cu detalii). La reumatologie ajung în aceeaşi seară, unde doamna doctor (Nedelciu) imi spune că trebuie să îmi fac programare (şi este foarte aglomerată), dar dânsa nu prea are ce să îmi facă decât să îmi dea mai întâi trimiteri pentru investigaţii mai complete. Însă îmi dă o trimitere pentru BFT (balneofizioterapie) unde de asemenea trebuie să îmi fac programare. A doua zi sun să îmi fac programările şi - nici o surpriză - la reumatologie sunt programat peste ŞASE SĂPTĂMÂNI iar la BFT peste vreo două.

Neavând ce face decât să aştept, peste o săptămână ajung şi la policlinica cu plată la reumatologie (în Constanţa) cu dureri ca în prima zi, pentru că eu mă simţeam mai bine după prima săptămână de aşteptare, însă am cărat în weekend (un rucsac si un computer - simultan - şi nu era laptop :) ) şi tot progresul meu s-a dus de râpă. Acolo doamna doctoră (trecută destul de bine de prima tinereţe) mă consultă mă pune să merg pe vârfuri, pe călcâie, să mă aplec, îmi testează reflexele şi mă întreabă "pe ce picior merge durerea" (semne de sciatică), apoi îmi face o injecţie cu Diprophos (betametazonă - antiinflamator steroidian), îmi prescrie antiinflamator ( şi miorelaxant (Clorzoxazonă) şi mă invită la o şedinţă la dânsa la cabinet : "electron" (ceva cu curent electric dar mai mult nu ştiu) + acupunctură (acele nu ştiu în ce stare erau ca eu eram culcat pe burtă şi oricum nu prea îmi zicea nimeni nimic de ce se întâmplă - probabil obişnuiţi cu pacienţii fideli care au ajuns să cunoască procedurile destul de bine) + laserterapie + reflexoterapie (= 40RON şi o invitaţie de a continua tratamentul :D ). De asemenea îmi atrage atenţia că trebuie să am MARE grijă cum mă ridic din pat, cum mă mişc, fără pic de efort fizic şi imi recomandă de asemenea o burtieră - acum am înţeles cât de cât că trebuie să stau potolit, dar parcă tot mi se părea că nu sunt aşa grav... era doar durere şi imobilitate.

Până în acest moment (şi ceva timp după... :) ) nu aveam nici cea mai mică idee de situaţia mea, de aceea sper să vin în ajutorul celor care sunt la fel de nedumeriţi cum eram eu atunci.

Ajung într-un final la fizioterapie (tot la CDT Dorobanţi - Dr. Oprea Simona - foarte draguţă :D). Consultul deja cel clasic - aplecat, mers pe vârfuri/călcâie, ridicarea piciorului (testul Laseque) din poziţia stat pe spate în pat (decubit dorsal) - durerea "nu merge pe nici un picior". Mi se dă trimitere la radiografie şi încep programul de fizioterapie - unde scurte şi ceva curent diadinamic. La radiografie aveam de aşteptat aşa că îmi fac de urgenţă radiografia cu plată - "artroză interapofizară lombară" - dacă aşa spune doctorul (la Sanador) ... (deşi d-na doctoră a lăsat să se înţeleagă că nu se prea vede nimic pe radiografie). Urmez tratamentele o săptămână, nici un rezultat - mă simţeam la fel - nici mai bine, nici mai rău.

În weekend însă nu ştiu cum/ce fac (am avut somnul mai sportiv probabil) că de duminică dimineaţa parcă îmi amorţea piciorul drept, pentru ca luni să ma trezesc cu o durere difuză în piciorul drept şi o amorţeală pe întreg piciorul - SCIATICA.



Niciun comentariu: