24.05.2008

Începuturile...

   A fost odata ca niciodată ... eu - jucam fotbal, baschet, făceam entorse , căram butelii şi rucsace pe munte - cam ceea ce face un băiat în timpul liceului şi al facultăţii.
   Dureri de spate am avut de prin liceu, dar nu le-am dat mare importanţă. În special după ce făceam sport sau căram ceva greu sau stăteam o perioadă mai îndelungată în picioare (4-5 ore) începea să mă doară spatele în zona lombară. De obicei îmi trecea în câteva zile şi nu am dat mare importanţă fenomenului.
   De flexibil, nu ştiu să fi fost prea flexibil vreodată. Atingeam ce-i drept cândva podeaua cu degetele de la mâini când mă aplecam dar aveam colegi care atingeau cu podul palmei.
Odată prin liceu am avut aşa o criză mai semnificativă care m-a ţinut mai mult şi am fost la doctor - radiografie - consult - concluzia: zona lombară dreaptă (rectitudinea coloanei lombare scria pe radiografie). Mi-a explicat atunci medicul că nu prea are ce să imi facă decât să îmi dea trimitere la fizioterapie dar strict pentu a-mi ameliora durerea. Ce nu mi-a explicat (şi îmi era şi greu de crezut la vârsta aia) - că pot apare complicaţii, pentru că din moment ce este durere, înseamnă că ceva nu este în regulă cu organismul (... duuh ... e coloana dreaptă) şi nu trebuie să forţez.
   Şi anii au trecut, ajungând să mă obişnuiesc cu durerile (am mai avut o singură dată o criză mai semnificativă acum căţiva ani cînd am jucat fotbal în picioarele goale pe o pajişte din Maramureş - iarba moale, curată, nici un pic de mizerie, ciob sau altceva ... feeric - şi am rămas înţepenit o săaptămînă dar BINE, încît nu ma puteam apleca DELOC iar încălţatul era o aventură) până acum câteva luni ...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua,

Sunt in aproximativ aceeasi situatie cu dumneavoastra, cu deosebirea ca la mine recomandarea medicului neurochirurg a fost aceea de nucleoplastie. M-am programat pentru aceasta interventie pe data de 20.10.2008, la Spitalul Municipal la dl doctor Bogdan Dorobat, doctor in medicina, radiologie interventionala. Pentru dumneavoastra acesta solutie nu mai este valabila?

C.D.A. spunea...

Buna ziua,
Dupa cum am mentionat in trecere la "Tratamente pentru hernia de disc", din cercetarile mele nu prea se aplica in cazurile cu fragment migrat, si chiar daca se poate efectua, rezultatele ar putea fi minime. Ce-i drept nu am fost sa cer parerea unui medic deoarece nu stiam decat de Dr. Rares Nechifor, unde este cu plata si optiunile ar fi fost:
- daca nu se putea face - inseamna ca am dat peste 1 mil. doar pe consultatie (cam degeaba)
- daca se putea face operatia in cazul meu - foarte costisitoare si oricum nu as fi facut-o datorita pretului.
Oricum, multumesc pentru informatie. Este bine de stiut ca se efecteaza si la Spitalul Municipal, daca nu pentru mine, poate pentru cei interesati de nucleoplastia percutana.
Si nu in ultimul rand, multa sanatate !

PS: starea mea este destul de "stabila" momentan : nu mai am de a face cu nici un medic, deficitul nervos ... cam acelasi, si dureri de spate dupa umblat mult prin oras (4-5ore), stat mult pe scaun sau uneori mai de la sine (dar nu am mai intepenit, si dureri asemanatoare aveam si inainte de anul acesta)