02.11.2011

Poze RMN ... pozeee RMN - IRM după 3 ani

Într-un final am reușit după mai bine de 3 ani să îmi mai fac un RMN (IRM - Imagistică prin Rezonanță Magnetică) . Poate că nu m-aș fi decis dacă nu aș fi avut oarece dureri care să mă pună pe gânduri.

Acum aproximativ o lună a început să mă doară spatele cum parcă nu m-a mai durit de multă vreme: o durere destul de surdă la spate, însă radiind în zona bazinului + durere de picioare (ca și cum aș fi mers toată ziua, când eu nu am făcut nimic altceva decât să stau pe scaun). Nu era durere sciatică, nici de la contractură musculară nu era (deoarece mă puteam apleca/ridica piciorul din poziția culcat pe spate fără nici o durere suplimentară), dar era totuși o durere destul de intensă indiferent de poziția în care stăteam (pe spate, pe scaun). Durerea mi-a trecut după aproximativ o săptămână cu câte un Nurofen (Ibuprofen) pe zi (400mg la început, seara ca să pot să dorm liniștit, apoi câte 200mg pe zi).

Între timp am ajuns pentru o trimitere la RMN la neurologie - doamna Dr. Neagu Oana la Medlife (nu că aș fi fan Medlife, dar am abonament acolo, iar doamna dr. este foarte draguță și îți explică frumos, în detaliu), iar de acolo la RMN. Pe scurt, concluzia doamnei doctor a fost că m-am recuperat surprinzător de bine, de ce m-au luat iar durerile de spate nu știm (probabil de la vreme dar oricum - bine că au trecut) și că dureri o să mai am, mai ales dacă nu am de gând să slăbesc și să îmi întăresc musculatura spatelui, iar sporturile vitejești sunt de evitat din moment ce risc să îmi mai plesnească vreo două discuri intervertebrale iar discul L4-L5 rupt să îmi facă necazuri mai mari.

Deci, după 3 (trei) ani de viață sedentară și 20kg în plus, așa arată spatele meu și asta scrie pe diagnosticul de la RMN: (de comparat cu starea mea inițială și primele poze de la IRM)

- Rectitudinea coloanei lombare
- Corpii vertebrali toracali inferiori si lombari cu inaltime normala si cu semnal omogen
- Canal vertebral de calibru normal
- La nivelul spatiului L5-S1:
      - discreta pensare a spatiului intervertebral;
      - discul vertebral etalat in contact direct cu sacul dural , fara efect compresiv radicular;
- La nivelul spatiului L4-L5:
      - pensare importanta a spatiului intervertebral;
      - discul vertebral etalat in contact direct cu sacul dural si cu radacinile L4 stanga si dreapta la intrarea in gaurile de conjugare;
- La nivelul spatiului L3-L4:
      - discreta pensare a spatiului intervertebral;
      - discul vertebral etalat in contact direct cu sacul dural , fara efect compresiv radicular;
- La nivelul spatiului L2-L3:
      - spatiul intervertebral cu inaltine normala;
      - discul vertebral etalat in contact direct cu sacul dural , fara efect compresiv radicular;

CONCLUZII:
Prolaps discal L4-L5


24 de comentarii:

Aline spunea...

Salut, ma bucur sa vad ca ai mai postat ceva dupa atata timp si ca rezultatul este incurajator. M-ar interesa ce anume din ce ai facut in acest timp a dus la repararea discului, daca inteleg bine. Merci :) Si multa sanatate!

C.D.A. spunea...

Salut ...de facut nu am facut chiar nimic (nici kineto/exercitii dar nici efort), dar nici discul nu e reparat :). "pensare importanta a spatiului intervertebral" - discul a ramas rupt/turtit/degenerat, existand pericolul de reherniere oricand, doar ca nervii nu mai sunt comprimati si deci nu mai e durere.
Merci la fel !

Unknown spunea...

Buna ziua la toata lumea,

din intamplare mi-am gasit adresa de mail in acest blog ancagid@yahoo.de . Asa cum spunea persoana ca mi-a dat mailul, am fost operata in 2008 de hernie de disc, cu sindrom de coada de cal. Recuperarea dupa operatie a fost buna si rapida. Nu am mai avut dureri de loc de atunci, desi am trecut printr-o sarcina si multe kilograme. In schimb partea cu sindromul de cal nu a fost la fel de roza. Timp de 6 luni am urinat cu ajutorul sondei, iar cu constipatia m-am luptat 4 ani, adica pana recent. Mai am zone ale corpului pe care nu le simt. Nu am fost la psiholog, desi poate ar fi ajutat in unele momente. Singurul sprijin a fost sotul meu, care a stiut si stie prin ce am trecut. In concluzie, nu m-am recuperat 100%, corpul mi-a fost intoxicat din cauza ca nu reuseam sa elimin toxinele si am facut si o boala autoimuna la un moment dat, de care insa incet incet am reusit sa scap. Toate acestea din cauza incompetentei medicilor care trebuiau sa actioneze in termen de 24 de ore de la instalarea sindromului, dar nu au facut-o. Mentionez ca dupa o saptamana de la aparitia simptomelor m-au operat de urgenta la Szeged si ii multumesc domnului dr. de acolo pentru ca a facut o treaba excelenta, cel putin in privinta herniei. Multa sanatate va doresc tuturor. Pentru alte info puteti sa imi scrieti la mailul de mai sus

Marian spunea...

Salut, ti-am urmait cu mare interes toate posturile si ma bucur ca esti mai bine.
Acum aproape 3 saptamani m-au incercat si pe mine niste dureri surde la picioare in zona pulpei,genunchi si fesa stanga. Ciudat era ca ma durea si testiculul stang.Am facut RMN rezultatul fiind : -usoara reducere de inaltime a discului intervertebral L5
-hernie intraspongioasa la nivelul platoului superior T12
-protruzii discale circumferentiale T11. L3 si L4 ce amprenteaza sacul dural fara conflicte evidente.
-hernie discala mediana si paramediana stanga L5 subligamentara (diam. 0,7/1,2 cm) ce comprima sacul dural si radacina S1 stanga la emergenta din sacul dural
- fara modificari de semnal con medular
Vreo 2 neurochirurgi mi-au zis sa ma operez,dar imi este foarte teama si nu mi se pare o varianta buna pentru mine tinand cont ca nu am decat 24 de ani.Sunt de parere ca se poate trata si fara cutit.Nu ma doare spatele nici piciorul nu ma doare decat uneori si ff putin in schimb nu merg corect ,schiopat si nu imi dau seama dc, simt ca e ceva din zona genunchiului sau langa.Ai avut si tu acest schiopatat fara durere? deci in timpul mersului cand trebuie sa intind piciorul stang simt o slabiciune din zona genunchiului zici ca am niste pungi de apa pe langa glezna genunchiului. Singurul care mi-a zis sa nu ma operez este domnul doctor Exercian, a zis ca simptomele mele nu sunt de la hernia pe care o am si ca am o hernie mica ce nu necesita operatie. Eu pot sa sar sa merg in calcaie uneori cand stau mult in fund, imi simt piciorul de la calcai in sus infierbantat. Tinand cont ca ai o experienta mult mai mare ca mine, te-as ruga sa iti dai cu parerea fata de diagnosticul meu si ce imi recomanzi sa fac.Momentan iau mydocalm si celebrex si doxiciclina pentru o infectie la tesricul si stau in pat toata ziua (nu stiu daca e bina sau rau) dupa 10 zile de tratament voi face kinetoterapie si apoi ma voi duce la Amara pentru tratamentele de acolo iar apoi voi repeta RMN-ul.
Iti urez multa sanatate si asteptam noi vesti de la tine.

C.D.A. spunea...

@Marian: Imi pare rau sa aud de starea ta. Cat despre sfaturi, sincer eu am cam pierdut contactul cu boala :D (ceea ce nu este neaparat rau, dar bine ca mi-am facut blog si mai citesc sa imi aduc aminte cum statea treaba). Dar:
1) Dr. Exergian este intr-adevar unul dintre cei mai renumiti doctori despre care am auzit numai de bine (dar eu unul nu am ajuns la dansul) si consider ca parerea dansului ar trebui luata in seama. Acum depinde si de cine erau ceilalti doctori si ce atitudine au avut, deoarece cum spuneam Dr.Iacob de la Universitar a stat cu mine 5 minute, concluzie rapida - operatie. Ai incercat sa consulti si un neurolog ? (de obicei neurochirurgii te indeamna la operatie, neurologii incearca si tratamente conservatoare)

2) Daca partea cu testicolul nu e de la hernie (presupun ca stii sigur ca e infectie) si nu ai amorteala in bazin presupun ca nu ai de ce sa te alarmezi deocamdata.

3) Referitor la problemele toracale (T11-T12) imi pare rau dar chiar nu am nici o idee cum s-ar putea manifesta (din cate stiu nu prea se manifesta evident).

4) Deci presupun ca vorbim de hernie L5-S1, caz in care deficitul motor ar trebui sa se manifeste prin dificultate de a sta/merge pe varfuri, iar un eventual deficit senzorial (pe care daca il ai, ar cam trebui sa te obisnuiesti cu el :( - eu nu am scapat complet de el) s-ar manifesta pe partea laterala a piciorului si talpii. Daca problema ta la mers nu este statul pe varfuri s-ar putea intr-adevar sa fie alta cauza. La mine (hernie L4-L5) nu puteam sta/merge pe calcai, iar "senzatia" era efectiv de neputinta. Nu ma durea faptul ca incercam sa merg (ma durea spatele in permanenta), dar pur si simplu nu aveam forta necesara in picior ca sa stau pe calcaie. Insa nu schiopatam, puteam merge normal.

5) De ce stai toata ziua in pat ? Ti-a recomandat vreun medic ? Cum te simti tu mai bine ? Eu in timpul crizelor mele ma simteam cel mai bine mergand. E o chestie si cu presiunea intervertebrala: daca stai in pat presiunea e mica, ceea ce permite discului intervertebral sa se "relaxeze"/expandeze, ceea ce nu e neaparat bine pentru ca poate apasa pe nerv, pe de alta parte stand pe scaun e presiune mai (prea) mare pe disc decat stand in picioare (in picioare presiunea se distribuie si pe celelalte incheieturi - glezne, genunchi). Vezi figura 3 de aici: http://www.aafp.org/afp/1999/0201/p575.html

6) NU (mai) sari daca nu este cazul :D (vezi mai sus)

7) Stai pe scaun confortabil ? Este scaunul destul de OK ? Deoarece exista riscul ca si marginile scaunului sa comprime nervul sciatic si sa dea senzatii de caldura/amorteala (caz concret - daca stai pe WC ca ala e dur si iti sustii greutatea mai mult pe coapse).

8) Deci din ce am inteles de la tine nu sunt convins ca mersul schiopatat ar fi de la hernie (daca poti sa mergi pe varfuri fara probleme sau daca nu poti sa mergi pentru ca te "tine" la genunchi), stai/mergi cum te simti mai bine (mai putin sarind si alergand :D), continua tratamentul, du-te la Amara si tine-te de kineto ;) ca mai mult nu prea vad ce ai de facut !!!

Multa sanatate si mai tine-ne la curent cu evolutia ta. Sper sa "auzim" numai de bine !

Marian spunea...

Iti multumesc mult pentru sfaturi, la mine chiar este ciudat pentru ca pot sa stau pe varfuri si in calcaie.Simt doar o jena la mers ca si cum ar fi de la muschii piciorului, este foarte greu sa imi dau seama.
De cand ti-am citit postariile mia revenit bucuria si pofta de viata, pentru ca nu intotdeauna este obligatorie operatia si iti apreciez curajul si increderea pe care ai avuto.
Tu ai purtat lombostat ? Ma bate gandul sa imi comand unul.
Un singur neurolog am consultat care m-a trimis la neurochirurg (pana sa fac RMN-ul).
Masajul terapeutic crezi ca ar fi benefic?
La mine este rau ca lucrez la birou, intrun scaun cat de cat confortabil dar prea multe ore petrecute pe el.
Am sa mai revin cu detalii dupa ce voi face tratamentele propuse.
Multa sanatate !

C.D.A. spunea...

Lombostatul nu prea este recomandat pt. ca slabeste muschii, insa eu am purtat in perioadele de criza (si la efort) ceva de genu http://magazin.ortotech.ro/Orteza-lombara-lombostat-semirigid-234 - pe baza de prescriptie medicala.


Iar cu statul la birou ...
http://www.workrave.org/

Marian spunea...

Salut, cum te mai simti ?
Mie aproape ca imi trecuse si astazi m-a luat durerea iarasi,simt ca imi arde cslcaiul, cred ca am condus mult si deasta ma doare.
Am terminat si tratamentul cu antiflamatoare de 10 zile si nu stiu ce sa mai iau... Tu ce pastile ai luat?
Am facut o sedinta de terapia bowen si joi sunt iarasi programat si o sa incep si inotul.
Tu mai ai dureri ?

GML spunea...

Buna dimineata!
Toata admiratia pt. ideea si realizarea acestui blog. Am probleme cu lombosciatica si as vrea sa fac RMN, dar nu pot sta culcat pe spate, cu picioarele intinse, din cauza durerii. Sa solicit sedarea? In alta ordine de idei, e necesara substanta de contrast?
Multumesc!
Multa sanatate tuturor!

C.D.A. spunea...

@Marian: Cu pastilele am zis deja ca e mai complicat. Eu am luat tot felul de antiinflamatoare, dar conteaza ce iti recomanda dr. Iar de starea mea actuala... sunt OK mersi la fel (sa te simti si tu !) :)

@GML: Substanta de contrast nu stiu cand este necesara. La mine nu s-a pus problema. Iar in legatura cu sedarea nu cred ca pot sa te ajut. Cel mai bine intrebi medicul. Nici eu nu puteam sta intins pe spate fara durere, dar am cerut o perna pe care am avut-o ca suport lombar si a fost mai bine.

Marian spunea...

Salut! Tu ai avut discul crapat ? Te intreb pentru ca tocmai ce am venit de la un doctor si nu imi da nici o sansa fara operatie din cauza acestui disc crapat Chiar daca eu ma simt bine

C.D.A. spunea...

@Marian
Dupa cum am spus si in posturile anterioare la mine a fost cam rupt discul. Din cate am inteles problema cu discurile rupte este cam asa:
1) ca daca acel fragment discal migreaza unde nu trebuie poate duce la complicatii
2) daca nu este rupt complet la un efort/miscare brusca fragmentul poate fi expulzat si sa duca la complicatii MARI (si sa afecteze coada de cal)
In timpul operatiei sunt taiate acele fragmente rupte.

De aceea eu ma simt bine, o parte din fragmentul rupt presupun ca a fost absorbita de cate organism, dar totusi riscurile persista si la mine.

Marian spunea...

Multumesc mult pentru explicatii si sanatate multa !

Unknown spunea...

Salutare tuturor!
Ca „incepatoare“ in hernia de disc, vreau sa va intreb cum va mai simtiti acum si daca faceti efort (carat, ridicat greutati, aplecat). Pentru mine blogul Dv. a fost salvator, in sensul ca am avut curaj sa spun:“Nu, nu ma operez!“desi indicatiile medicilor(2 neurochirurgi din Austria) au fost sa ma operez findca hernia mea la L4-L5 e mare ,de 12 mm. Nu am avut dureri mari, am suferit 6 luni de sciatica. Durerile lombare sunt rare si suportabile. Insa tinand cont de varsta, 43 de ani, ma gandesc la ce o sa urmeze… Citesc ca nu ati facut gimnastica si ma gandesc ca ati mers mult pe jos!? Reusiti sa stati mai multe ore pe scaun? Puteti sa calatoriti?Sofati? Mi-ati fi de foarte mare ajutor daca am reusi sa sa comunicam. Pentru toti cei care doresc sa-mi scrie adresa mea de email este:andreeasima31@yahoo.com

C.D.A. spunea...

Buna @Andreea. Ma bucur ca am putut sa iti fiu de folos. De actualizat nu am mai actualizat blogul pentru ca nu au mai aparut probleme (si sper nici sa nu mai apara :D). Dupa atatia ani ma simt ok, am stilul sedentar (munca de birou 8 ore pe zi si alte ceva ore pe scaun pe acasa) dar efort tot am grija sa nu fac. Riscut de o alta ruptura/desprindere de fragmente am inteles ca este in permanenta, deci cu sportul nu mai am treaba si nici cu caratul (de saci de ciment sau chestii f. grele :)), dar in rest nu am probleme decat eventual in functie de vreme.
PS: ar fi bine sa nu mai dai adresa de email in comentarii pentru ca vei primi multe emailuri spam in felul asta.

Unknown spunea...

Salutare,
Ma bucur sa aud ca va simtiti acum dupa atata timp atat de bine si sa vad ca aveti atata optimism in ceea ce priveste aceasta problema. Eu insa nu pot sa nu ma gandesc totusi la degenerescenta discurilor iar in cazul nostru nu stiu cat ne vom putea tine pe picioare…Nu m-ati lamurit insa cam cate kg ridicati, daca reusiti sa va aplecati , daca sofati, daca mergeti pe jos….Nu ca as vrea sa car pietre de moara ci doar sa-mi fac datoria de gospodina(ridicat cratiti cu mancare, aspiratoare etc.). Stiu ca pericolul ca discul sa se hernieze din nou e permanent si trebuie sa fim atenti, dar incerc totusi sa invat cate ceva de la dv. Multa sanatate, tuturor!

C.D.A. spunea...

Scuze daca nu am fost prea clar: ma aplec (dar nu prea pot de burta :P), merg pe jos, sofez iar de carat ... am carat si 20kg (Dar mai cu atentie si cu spatele drept, muschii abdominali incordati). Problema se pune CUM se fac aceste miscari - strict fara rotatie de trunchi, fara miscari bruste, aplecat din genunchi.

Unknown spunea...

La raspunsul dv. as mai adauga urmatoarele: un bolnav de hernie de disc trebuie sa fie atent cand stranuta, cand tuseste si chiar atunci cand merge findca exista cazuri cand de la un banal stranut s-a ajuns la operatie. Dv vorbiti de rasuciri, iar in unele exercitii sunt cuprinse si aceste rasuciri. Eu nu le fac, dar as vrea sa stiu la ce va referiti cand spuneti „strict fara rasuciri“.Mai sunt si rasucirile de la volan … Starea mea actuala o consider putin ciudata, findca desi nu am dureri, nu pot cara/ridica mai mult de 3 kg, iar asta numai daca fac inainte cateva exercitii simple sau merg pe jos. In momentul in care car/ridic apare o slabiciune/greutate in picioare, imi da senzatia ca o sa pic din picioare cum se spune…. Cand stau pe scaun, imi amorteste un picior sau ambele nu mai vorbesc de faptul ca in momentul in care ma ridic ma deplasez cu greutate . In curand va trebui sa fac o calatorie de 5 ore cu trenul pana la Viena(pentru a consulta inca un medic) si ma intreb ,oare cum o sa rezist pe scaun atatea ore?As vrea sa stiu daca si Dv. aveti instabiliate in picioare findca ma gandesc ca poate fi de la vreun nerv apasat sau poate fi de la spatiul redus dintre vertebre(care nu se mai reface). Intentionez sa-mi cumpar o banda de alergat( pe care sa merg) si un aparat de stimulare musculara care insa nu stiu cat de bune ar fi in cazul nostru. In rest fac exercitii (dar nu toate sunt potrivite pentru cazul meu si incerc sa selectez) sofez, muncesc 4 ore pe zi ca profesoara si incerc sa duc o viata normala. Peste toate planeaza insa teama ca intr-o dimineata te poti trezi si sa nu mai simti nimic din cauza unei miscari gresite din timpul somnului. Poate ca sunt prea exagerata sau nu, dar as vrea sa-i previn pe toti care au astfel de probleme sa nu trateze cu indiferenta chiar si o mica hernie de disc…

C.D.A. spunea...

Prin "rasuciri" inteleg tot ce implica rotatia partiala a anumitor zone (cum ar fi cea a trunchiului sau a capului) si care intern as semnifica o torsiune de coloana vertebrala. Adica in momentul in care cineva ne atrage atentia din partea stanga (sa zicem), ne intoarcem lent pe cat posibil cu tot corpul (picioare, bazin, trunchi, cap) si nu rotim brusc capul (sau mai rau, doar trunchiul). Cat despre amorteala in ambele picioare ... eu am avut parte doar de durere (care venea datorita contractarii musculari si care uneori duce la "moleseala" ca urmare a oboselii), dar NU amorteala. In general discul herniaza pe o singura parte; durerea "merge" pe un singur picior. Vedeti ce va spune si medicul - am inteles ca au trecut totusi 6 luni de la epicriza. Cat despre drum... vedeti cum va simtiti (mai stati pe scaun, va mai plimbati prin tren, oricum este mai bine decat cu sa fi mers cu autoturismul personal). Sanatate multa !

Unknown spunea...

Salutare.Am vesti care ar trebui sa fie numai bune tinand cont de rezultatul RMN-ului. Prolapsul a mai scazut, nu stiu la cat findca nu l-au masurat dar e vizibil mai mic. Spatiul dintre vertebre ramane insa in continuare redus iar eu am dureri deasupra genuchilor si merg foarte greu dimineta cand ma ridic din pat.Durerile sunt cand ma aplec pe genuchi sau cand urc scarile. Nu stiu daca aceasta este tot din cauza coloanei sau pur si simplu am probleme cu genuchii. In alta ordine de idei parintii mei doresc sa cumpere o saltea noua pentru mine, in Ro si nu stiu ce sa aleaga.As prefera sa le trimit acasa o saltea buna dar nu stiu unde sa o comand. Aveti idee unde ar putea gasi ceva bun pentru problema noastra de sanatate?Sanatate si numai bine!

C.D.A. spunea...

hmm.. "bun" nu prea stiu ce inseamna, depinde cum te simti. Eu am dormit foarte bine pe o Dormeo Imemory Silver, dar a fost o singura noapte la un hotel si nu am putut trage nici o concluzie. Pentru acasa mi-am cumparat Ergo Flex Mob si e ok (calitatea nu e exceptionala... dar nici pretul) dar este dura (acum probabil ca depinde si de cate kg. se aseaza pe ea ca mie nu mi se pare chiar foarte dura ...) si asta a fost criteriul meu. Am luat-o de la www.expert-saltele.ro pentru ca acolo aveau filtre exacte dupa duritate. Prin alte locuri pe unde am fost nu prea stiau sa imi arate "cea mai dura" si nici de trantit pe ele nu puteai (ca asa aveau la Dedeman ceva mai ieftin dar "semi-tari" si puteam sa le si probez). Alternativa ar fi sa dormi pe un topper direct pe blatul de pat - cea mai dura varianta :D.

Unknown spunea...

Buna,

Am 37 ani, sex fem. fac aerobic de 7 ani, in urma unor ex pt abdomen facute gresit, in timp am inceput sa am dureri lombare la mers, dar fara iradiere, de abia dupa un an jumatate am facut rmn. Rezultatul fiind:Discreta accentuare a lordozei segmentului lombar
Hernii intraspongioase cornice la nivelul treimilor medii ale platourilor vertebrale L1-L4
Discurile intervertrebale L3 si L4 sunt moderat deshidratate si au inaltim discret redusa.
Mica fisura circumferentiala postero-laterala stanga, ce intra in contact intraforaminal cu radacina L4 stanga.
Mici protruzii discale postero mediane L1-L2 si L3-L4,
Con medular cu pozitie si semnal in limite normale.
Ectazia sacului dural pe inaltimea vertebrelor L3-L5
CONCLUZII/recomandari: Protruzie discala L4-L5 poestero lateral stanga compresiva pe radacina L4 stanga.
Intrebarea este daca este o hernie? se mai poate face sport, inotul stiu ca e indicat dar nu stiu sa inot, si simplul gand ca nu mai pot merge la sala ma innebuneste.

Jo spunea...

RMN-ul meu
Scolioza lombara dextroconvexa
Spatil intervertebrale cu inaltime pastrata
Deshidratari discale moderate etajaye.
Hernie discala mediana la nivel L4-L5 subligamentara, cu ingustarea recesului si contact nervos L5 bilateral.
Hernie discala preforaminala stanga la nivel L5-S1, migrate caudal, cu ingustarea recesului si contact nervos S1 stanga.
Corpi vertebrali cu inaltime pastrata.
Con medular situate posterior de T12.
Concluzii
Hernie discala mediana la nivel L4-L5 subligamentara, cu ingustarea recesului si contact nervos L5 bilateral.
Hernie discala preforaminala stanga la nivel L5-S1, migrate caudal, cu ingustarea recesului si contact nervos S1 stanga.
90% mi-a fost recomandata operatia, dar nu sunt pro.
Durerea a coborat pe piciorul stang la muschiul coapsei, care se simte la masaj mult mai slab decat la piciorul drept.
Ce pot sa fac sa evit operatia? Am 51 de ani, cam grasuta 88 kg (femeie).
Mi-a fost prescrise: Lyrica, Imesol, Doreta, Detrical – medicamente care ma zapacesc de cap, chiar daca le iau numai seara (eu sofez), iar dimineata ma trezesc chiauna de cap.
Sa fac fizioterapie? Sa fac namol si bai reci? Impachetari?
Inot? Sa slabesc mult?? Sa nu mai ridic nimic? Durerea vine si pleaca, dar nu foarte rau. Enervanta este durerea in zona muschiului coapsei pe miciorul stang.
Tin sa mentionez ca pot merge pe varfuri si calcaie.
Risc paralizia?
Sfaturi va rog!

Unknown spunea...

Din pacate am și eu HDL , din septembrie anul acesta au început durerile de spate , apoi amorțeală și furnicaturi în piciorul drept , le am și acum și nu vreau sa mă operez .Sunt din Bacău și aici la noi în oraș personaleficace de calitate nu prea avem iar șanse sa mă duc la București nu prea am din cauza banilor ...Probabil onorariul unui medic ajunge destul de mult și eu nu îmi permit acum .Cu mândrie spun ca am o fetiță anul 2 studenta la medicina la UMF TG. MURES și aceasta este cauza lipsurilor .Dacă mă poate sfătui cineva unde pot merge , la stat nu la.privat , undeva unde sa fie un neurochirurg bun care sa "ceara" mulți bani pentru operație.
Am făcut 10 ședințe de fizioterapie însă fără rezultate și antiinflamatoare am tot luat .Momentan nu iau nimic , spatele nu mai doare , maîn am doar acea amorțeală în piciorul drept și de doun zile și în piciorul stâng, pana în călcâi, probabil e mai grav .