10.03.2009

Aniversarea de un an

Vroiam să mai aștept puțin până să ”sărbătoresc” un an de la hernierea discului, însă comentariul doamnei Silvia m-a determinat să dau un semn de viață (deși, dacă stau bine să mă gandesc, cam pe la începutul lunii martie 2008 s-au chiar mai devreme m-au apucat pe mine problemele și acum s-ar cam împlini un an). Pentru Silvia, vă mulțumesc de urări și mă bucur că am putut fi cumva de folos pentru cineva. Nu am mai scris pentru că nu prea am avut ce. Aș mai fi avut de adăugat poate câteve prospecte și indicații la medicamentele pe care le-am luat, dar daca nu mi-a părut că lumea ar fi interesată, am abandonat ideea.

Vreau să menționez cu această ocazie că dacă simțiți că aveți ceva important de spus/întrebat (oricine ați fi) vă rog lăsați un comentariu în ideea că poate îi va fi folositor altcuiva sau (dacă este întrebare) veți putea găsi răspunsul aici. Dacă aveți o poveste prea lungă și/sau relevantă o voi muta într-un post separat.

Revenind la starea mea - așa și așa. Cu alte cuvinte mă simt destul de bine. Sechelele s-au mai ameliorat: deficitul motor parcă s-a redus destul de mult, în sensul că oricum era destul de minor iar acum în proporție de, să zic peste 90%, a dispărut - sau așa îmi pare :D ; cel senzorial, cum spuneam și într-un post anterior, cred că nu mai dispare dacă terminațiile nervoase respective au fost rupte de tot - oricum și pe acesta eu îl consider minor.

Spatele însă mă tot doare, mai mult sau mai puțin. În cele mai bune momente nu îl simt decât dacă mă arcuiesc. Durerile apar dupa statul mai mult pe scaun sau mersul prin oraș (4-5 ore), însă nu sunt intense pentru a avea nevoie de calmante, doar că îmi limitează mobilitatea (care oricum nu este prea mare). Acum stau însă și mă gândesc și nu îmi pot da seama cum mă durea pe mine spatele acum doi ani, dacă mai tare sau mai puțin, deși tind să cred că tot cam la fel. Singura diferență ar fi că acum simt în permanență (după cum mă mișc) zona afectată, cât să îmi atragă atenția să nu fiu dintr-o dată sportiv și să o pățesc iar (că tendințe aș mai avea ...).
Deci mă mai apucă dureri de spate care cer să mă întind în pat (deși în unele dimineți mă trezesc oricum cu dureri surde de coloană) dar nu am mai ”înțepenit” niciodată (și cum spuneam, oricum de aplecat nu mă pot apleca prea mult).

Per total zic că mă simt destul de bine, dar nici că am mai facut vreun efort - nu car mai mult de câteva kilograme, nu fac sport (decât uneori alergatul bătrânește după autobuz; fără schi, fără mers la/pe munte, fără sărit - am avut o dată tendința să sar de la jumătate de metru înălțime dar m-am abținut, de fotbal sau altceva nici nu poate fi vorba) - legumă 100%. Dar nici exerciții pentru coloană nu am făcut practic deloc și nici pe la vreun medic nu am mai trecut (stomatologul nu se pune) - legumă 150%. Cel puțin nu m-am mai îngrășat, ba chiar tind să cred că am slăbit vreo 2-3kg.

Ce mai aveam în plan anul acesta era încă un RMN, ca să îmi satisfac curiozitatea (și poate și pe a unora dintre voi) și să văd cum a evoluat fizic discul meu herniat. Însă ... e criză, anul trecut aveam de gând să îl fac pe banii mei, însă acum parcă nu prea mai consider că merită 6-700ron, iar pe la medici nu știu cum să mă duc să mă rog să îmi dea reducere - că doar suntem în România și la momentul de față un RMN ar fi mai mult pentru un studiu medical, iar la noi nu există așa ceva. Dacă pe afară pacienților cu hernie de disc li se fac investigații la câteva luni (sau poate alea sunt doar câteva studii sporadice peste care am dat eu, deși nu prea cred), eu nu prea îmi permit să le fac de capul meu, deci deocamdată ideea de RMN este abandonată datorită fondurilor (lipsă :D).

Cam atât am mai avut de spus. Oricine este binevenit să ceară mai multe informații, să pună întrebări sau să-și împartășească experiența lăsând comentarii. Multă sănătate și aveți grijă cum faceți efort !

14 comentarii:

Anonim spunea...

Multumesc mult pt raspuns!Daca nu era grija pt. cel de langa ...eu eram operata acum.De obicei lumea cand afla asemenea vesti neplacute se intreaba de ce tocmai el, ca doar in jur saunt atatia care nu apreciaza sanatatea decat atunci cand nu mai este.O sa scriu mai multe si o sa pun si cele 2RMN-uri.Poate imi dati si o adresa de email.Problema mea actuala este ca dr. Onaca mi-a recomandat doar kineto , iar medicul de recuperare la care am fost mi-a dat 3 in 1 :fizio+gimn+masaj.Nici nu a vrut sa auda de indicatia neurologului.
Nu stiu ce sa fac ....de luni ar trebui sa merg la recuperare la Filantropia...poate ma puteti sfatui...am vazut ca si dvs ati studiat problema ...ca doar traim in Romania.
O sa revin cu intreaga poveste.
Cu multumiri , Silvia
PS Hernia mea a scos coltii in mai2008(aveam 34ani), iar RMN este410ron la MEDINST.

C.D.A. spunea...

Si va simtiti bine fara operatie ? (ca pentru mine diverse cunostinte tot fac lobby in favoare operatiei :) si am auzit de multe persoane operate si care sunt ok).
In ceea ce priveste cele mai bune locuri de tratament, imi pare rau dar chiar nu stiu sa va spun. Eu m-am oprit la tratamentul recuperator (recunosc - foarte rau). Doamna doctor neurolog Caneta Otilia mi-a recomandat cu caldura sectie de la Floreasca, dar fiind destul de departe am mers pt. cateva sedinte la Victor Babes (la recomandarea unor prieteni si la cineva anume... si cu plata).
Cat despre tratament, la mine mi s-a specificat clar gimnastica recuperatorie, nimic altceva. Acum asta era pentru mine, eram si proaspat iesit din criza, fizioterapia nu meargea deloc cu inflamatia, iar masajul cu un fragment discal liber.
Pe de alta parte din ce am vazut pe internet, diferiti pacienti raspund diferit la diferite tratamente, asa ca imi pare rau dar chiar nu stiu ce sa va zic, mai ales din moment ce asta era situatia mea acum un an.

Anonim spunea...

O sa revin cu amanunte ...povestea este lunga. Ma simt binisor, dar am purtat lombostat insa acum vremea calda nu o sa mai imi permita si ma simt f anchilozata, inainte mergeam la sala de sport, datorita lipsei de miscare m-am si ingrasat.De o saptamana nu l-am mai purtat si ma cam doare fesa stanga si putin pe picior, iar cand stau cateva ore pe scaun se simte cel mai rau.Eu am fost cea care am insistat pt. ceva gimnastica, d-nul Onaca mi-a spus ca inotul ar fi cel mai bun si dusul subacval, iar vara mers la lacurile sarate(Ocana Sibiului si altele...sau la sanatoriul de la Mangalia).Cred ca voi merge la dr. Tache la Floreasca, de fapt acolo mi-a recomandat si neurologul sa merg.Despre operatie....este totusi operatie, este o interventie, se taie muschii, se intrerup meridianele energetice , ma rog ...teorii de tot felul. Ce am inteles eu din tot ce am citit este ca nu este nimic general valabil pt. ca fiecare organism reactioneaza altfel.Sincera sa fiu as merge si la reiki, am citit ceva interesant in ac. sens pt. ca nu prea mai am incredere in medicina clasica si am inceput sa cred mai mult in terapiile complementare poate si datorita faptului ca merg la homeopat si am obtinut rezultate bune.Merita incercat!!!Cert este ca muschii spatelui sunt slabiti , deci trebuie sa-mi formez un lombostat natural ca sa spun asa.Asta este si din cauza pozitiei vicioase pe care ne-o gasim la birou de-a lungul multelor ore petrecute pe scaun.Habar nu aveam ce inseamna scoala spatelui inainte de hernie!!! Voi reveni pe mail.
Sanatate multa,
Silvia

Anonim spunea...

Fratele meu a fost operat de sindromul coada de cal acum 3 saptamini si sint foarte ingrijorata deoarece inca nu-si simte vezica urinara deci foloseste sonda si deasemenea nu simte nici sfincterele sau organul genital.Pina acum nu am auzit niciodata de acest sindrom si vroiam sa va intreb daca stie cineva de alte cazuri de genul acesta.

Anonim spunea...

Re: sindrom coada de cal

Acesta este cazul ce mai nefericit al herniei de disc. In cateva cuvinte, hernierea discului comprima asupra manunchiului de nervi care controleaza vezica, sfincterul, organul genital etc - spre deosebire de hernia "clasica" care comprima nervul sciatic.

Cati ani are fratele tau? Ce a determinat hernia? Unde s-a operat?

Anonim spunea...

Are 36 de ani si banuim ca efortul fizic pe care l-a facut in zilele precedente a produs hernia. De aprox. 2 ani avea ceva dureri pe care le-a ignorat, dar nu au fost niciodata insuportabile sa-l faca sa mearga la un controll.
S-a operat in Constanta.

vocea lui cotimanis spunea...

Un om liniştit… o viaţă liniştită… un blog spumos… pînă cînd… omul s-a operat de boala lui băsescu… nu îşi regăseşte liniştea… vrea rrrrăzbunare… dar trăieşte un miracol. “Miracle!”
Astăzi, pe http://bleen.ro/, după ştirile zoso.ro

Anonim spunea...

RE: sindrom coada cal

Sindromul de coada de cal se intalneste foarte rar, anumite statistici spun ca la doar 1% din cazurile de hernie de disc operate. Se poate deci spune ca fratele tau a avut parte de un ghinion considerabil. Acestea fiind spuse, il asteapta o lupta foarte grea, in care va avea nevoie de tot sprijinul tau si al familiei, si ma refer mai ales la sprijin psihic. Poate ar fi bine sa mearga chiar si la un psiholog. Problema este ca nervii afectati in cazul lui isi revin foarte greu (poate dura chiar ani de zile) , cu atat mai greu cu cat operatia a fost intarziata mai mult din momentul aparitiei simptomelor. La cat timp a fost operat de la momentul aparitie simptomelor (imposibilitatea de a urina, disfunctia sexuala etc)? Este foarte greu sa mai redevina acelsi om de dinainte de operatie, din acest motiv spun ca sprijinul psihic al familiei va conta enorm in incercarea de a duce o viata cat de cat normala. exista o fata care a mai postat aici pe site si care a avut acelasi sindrom, adresa ei este ancagid@yahoo.com, contacteaz-o si poti sa mai schimbi impresii cu ea despre batalia ei si cea care va asteapta pe voi.


Multa bafta va doresc si sa fiti tari.

Florin

andrei63 spunea...

Este cineva care a aplicat metoda DORN in tratarea herniei de disc ?

opisdey spunea...

Salut !
Ti am citit cu interes blogul!
Eu am ales varianta operaatiei (dupa ce m au speriat simptomele unei sciatici paralizante pe care le experimentam )
M-am operat la Bagdasar la dl doc Vasilescu + med rez Bogdan .
Acum am 12 zile de la operatie, amorteala parca s-a atenuat dar laba piciorului tot cade. Tu cum te mai simti?

C.D.A. spunea...

Avand in vedere ca au trecut mai bine de doi ani jumatate de atunci... ma simt destul de bine, multumec (si nu mai am nici o problema motorie cu piciorului de mult, doar putin senzoriala). Ma mai doare spatele la efort, stat in picioare, carat cate un rucsac pe munte :D, dar avand in vedere ca stau foarte prost cu conditia fizica nici nu fac vreun efort deosebit (eventual stat in scaun muuulte ore :(). Nu am mai postat nimic pentru ca nu prea mai am ce sa zic (si RMN tot nu mi-am facut).
Sanatate multa, sa iti faci klumea exercitiile si fara vitejii !

Coloana Infinitului spunea...

hernia mea de disc a implinit anul acesta 2 ani. am reusit sa n-o operez pana acum si sper sa nu o fac prea curand..sau niciodata,pt ca am cunoscut persoane operate de 2-3 ori de hernie de disc. mda,din pacate, hernia recidiveaza:-(
intre timp am facut fizio, kineto si masaj la Filantropia..va mai pot recomanda un osteopat ..se numeste Viorel Butnaru.
RMN-ul eu l-am facut la Pro Life unde pretul era cam de 450ron,nu stiu cat mai este acum.
despre durerile pricinuite din cauza herniei nu va mai povestesc pt ca stiti si voi cum sunt,din pacate.
multa sanatate va doresc!

Coloana Infinitului

Ioana spunea...

Da,ce sa zic...

Olga D. spunea...

Buna ziua. In urma cu multi ani (in jur de 10-12)am avut probleme mari cu coloana, in sensul ca am ramas anchilozata si mi s-a deplasat un sold. Am facut tratament, iar dupa 3 ani am facut un RMN, in urma caruia diagnosticul a fost de protruzii discale si stenoza. Am mers la neurolog si mi s-a spus ca in aceasta faza nu prea este mare lucru de facut, urmatorul pas fiind sa ma operez, pentru ca acolo se va ajunge. Acum doi ani problemele s-au agravat, in sensul ca mi s-a ridicat umarul stang, soldul il aveam deja strambat, au inceput niste dureri cumplite intre pectorali... Atunci am aflat de dl. osteopat Viorel Butnaru. L-am contactat si am fost la o (singura) sedinta la d-lui. In urma procedurii, m-am indreptat cu totul si durerile au incetat. Pentru mine, acest domn a facut minuni. Abia acum am inceput sa am iar probleme, dar sunt convinsa ca tot dl. Viorel Butnaru ma va face bine. Daca puteti avea putina incredere, mergeti fara teama la dl. osteopat Viorel Butnaru. Gasiti pe internet toate informatiile necesare, precum si datele de contact. Va doresc multa sanatate!